Olsztyn24 - https://www.olsztyn24.com/
Dyrektor Olsztyńskiego Teatru Lalek niemal wybrany

Andrzej Bartnikowski

Druga próba wyłonienia nowego szefa teatru miała miejsce w środę (7.10). Wcześniejszy konkurs nie został rozstrzygnięty, bowiem kandydaci nie spełnili oczekiwań komisji. Tym razem było inaczej.

Na stanowisko w olsztyńskim teatrze chęć miało sześć osób. Trzy nie spełniły jednak wymogów formalnych. Dlatego na przesłuchania zaproszono pozostałą trójkę: Andrzeja Bartnikowskiego z Olsztyna oraz Mirosława Kuleszę i Mirosława Rzońcę z Warszawy.

Każdy z kandydatów miał pięć minut na zaprezentowanie swojego pomysłu na teatr. Kolejnych 25 minut to pytania przedstawicieli komisji. Dotyczyły m.in. repertuaru, pracy instytucji w wakacje, edukacji najmłodszych.

W konkursowej komisji zasiadło dziewięć osób: trzej przedstawiciele organizatora konkursu (prezydent Olsztyna, reprezentant Obywatelskiej Rady Kultury oraz komisji kultury Rady Miasta) oraz po dwie osoby z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, organizacji związkowych teatru oraz środowisk twórczych.

Teraz prezydent Olsztyna spotka się z kandydatem na nowego dyrektora. Jeśli ten zaakceptuje propozycję pokierowania teatrem lalek, podpisze umowę na trzy teatralne sezony.

******

Andrzej Bartnikowski (ur. 1972) - wg Wikipedii

Ukończył polonistykę w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Olsztynie oraz reżyserię w Akademii Teatralnej w Warszawie. Współpracował z czasopismami literackimi: „Portret”, „Przegląd Artystyczno-Literacki” oraz „Borussia”, publikując w nich swoje poezje, eseje i opowiadania.

W latach 90. założył Teatr Żywych Fotografii, wraz z którym brał udział w różnych działaniach Stowarzyszenia „Tratwa”, w tym w warsztatach i akcjach ulicznych organizowanych przez „Tratwę” wraz z teatrem Akademia Ruchu z Warszawy. Teatr Żywych Fotografii przygotowywał także własne produkcje oraz prowadził warsztaty pracy nad ciałem i głosem.

W latach 2000 - 2003 był jednym z uczestników Projekt „Gildia”, będącego efektem współpracy Stowarzyszenia „Tratwa”, New World Performance Laboratory oraz Centrum Edukacji i Inicjatyw Kulturalnych w Olsztynie. W ostatnim stadium projektu był asystentem Jamesa Slowiaka (jednego z dyrektorów artystycznych „Gildii”), podczas tworzenia spektaklu „Żywy proch” z uczestnikami projektu.

w 2003 r. zadebiutował jako dramaturg tekstem „Wolność”, opublikowanym w piśmie „Dialog”. W latach 2005 - 2007 pracował jako sekretarz literacki w Teatrze im. S. Jaracza w Olsztynie. Stworzył cykl czytań performatywnych „Dramat w działaniu” oraz - razem z Mariuszem Sieniewiczem - był współtwórcą festiwalu teatralnego „Demoludy”. W 2006 r. jego dramat „Łaska nie trwa nad ciałami” (tytuł zmieniony potem na „Postępujący zanik mięśni”) został wyróżniony w konkursie dramaturgicznym miesięcznika „Dialog”, Starego Teatru w Krakowie oraz Ministerstwa Kultury i Sztuki.

Jako reżyser współpracował z teatrami: Teatr Ateneum w Warszawie, Teatr im. Gombrowicza w Gdyni, Teatr im. Jaracza w Olsztynie, Teatr Polski w Poznaniu, Teatr Polski w Warszawie, Teatr im. Szaniawskiego w Wałbrzychu.

Prowadził szereg autorskich warsztatów teatralnych oraz parateatralnych.


2015-10-08 15:44, inf. pras.

Więcej informacji znajdziesz na Olsztyn24