Olsztyn24 - https://www.olsztyn24.com/
Filharmonia zaprasza na koncerty ABBA symfonicznie

Tadeusz Wicherek (fot. Wiesław Worek)

Jeśli sięgać po przeboje muzyki popularnej, to po te z przysłowiowej najwyższej półki. A choć autorament koncertu tym razem nieco lżejszy, przekonają się Państwo, że przeboje niezapomnianej super grupy ABBA to idealny materiał, by nadać mu szczyptę klasycznego blasku. Filharmoników warmińsko-mazurskich zza pulpitu dyrygenckiego poprowadzi Tadeusz Wicherek, a przeboje zespołu ABBA zaśpiewają soliści ze Studia Accantus: Natalia Piotrowska, Karolina Warchoł, Kuba Jurzyk, Wiktor Korszla. W programie usłyszymy najsłynniejsze i lubiane po dzień dzisiejszy przeboje zespołu ABBA, m.in. utwory: Mamma Mia; Honey, Honey; Money, Money, Money; Andante; Eagle; SOS; Super Trouper; Knowing Me, Knowing You; Lay All Your Love on Me; Waterloo; Angel Eyes; Hasta Manana; Gimme, Gimme; Chiquitita; I Do; So Long; Voulez-Vous; Thank You For the Music; Dancing Queen.

Anni-Frid Lyngstad, Benny’ego Andersson, Björn Ulvaeusa i Agnetha Fältskog. Pierwsze litery imion tych czworga wykonawców stały się przyczynkiem do utworzenia najsłynniejszego akronimu w historii muzyki popularnej. Założona w 1972 r. grupa ABBA przeszła do historii muzyki pop stając się jedną z ikon kultury masowej. ABBA to właściwie kwartet wokalny, którego charakterystyczne brzmienie stało się rozpoznawalną na wszystkich kontynentach marką. Mimo, iż grupa istniała zaledwie 10 lat stała się prawdziwą legendą szwedzkiej muzyki rozrywkowej i doczekała się nawet własnego muzeum. Artyści wydali 8 studyjnych albumów, które wraz z nagraniami koncertowymi sprzedały się w liczbie ponad 300 mln. Fenomenem ABBY-y nie przestaje zadziwiać i inspirować kolejnych generacji słuchaczy, którzy chętnie sięgają po stworzony ponad 40 lat temu repertuar. Dowodem na to są również symfoniczne opracowania ich największych przebojów. Nazwisko Tadeusza Wicherka, który stanie na czele orkiestry daje nam gwarancje, że będziemy uczestnikami niezapomnianego koncertu.

Tadeusz Wicherek to laureat (1986) nagrody Wielkiej Orkiestry Polskiego Radia na „III Międzynarodowym Konkursie Dyrygentów im. Grzegorza Fitelberga” w Katowicach. W latach 1984-1989 był asystentem dyrygenta w Teatrze Wielkim w Warszawie i równolegle wykładał w Warszawskiej Akademii Muzycznej. W 1989 roku zrealizował operę J. Haydna Die Welt auf dem Monde oraz musical z własną muzyką Hilfe die Hermanns Kommen. Jest autorem muzyki do kilku sztuk teatralnych. Od 1990 roku jest dyrygentem Warszawskiej Opery Kameralnej, z którą brał udział w przygotowaniu i wystawieniu wszystkich dzieł scenicznych Mozarta. Od 1991 do 1995 roku był dyrektorem artystycznym Filharmonii w Jeleniej Górze a w latach 1999-2005 dyrektorem naczelnym i artystycznym Filharmonii Kaliskiej. Od 1990 roku jest dyrygentem, a od 2007 dyrektorem Warszawskiej Orkiestry Symfonicznej, znanej z cyklu telewizyjnego Z Batutą i Humorem. Prowadzi czynną działalność koncertową w Polsce, Europie, Azji, Ameryce Północnej i Środkowej. Występował na wielu międzynarodowych festiwalach, takich jak. „Festiwal Mozartowski” w Warszawie, w Wiedniu, Holandii i Hiszpanii, „Wratislavia Cantans”, „Warszawska Jesień” i „Carintischer Sommer Festival” (Austria). Wspólnie z Teatrem Wielkim w Poznaniu powołał do życia Kaliską Scenę Operową, na której zrealizował Czarodziejski Flet, Madama Butterfly, Fidelio, Rigoletto, Barona Cygańskiego oraz Widma Stanisława Moniuszki. Od marca 2007 r. jest dyrektorem Orkiestry Symfonicznej im. Karola Namysłowskiego w Zamościu. Jest dyrektorem artystycznym „Festiwalu Kultury im. Marka Grechuty” oraz „Festiwalu Kultury Włoskiej Arte Cultura Musica e...” w Zamościu. Zajmuje się również reżyserią. W grudniu 2007 zrealizował autorski spektakl Straszny Dwór Stanisława Moniuszki w Zamościu. Stale współpracuje z Teatrem Wielkim, Operą Narodową w Warszawie.

Soliści koncertu:

Natalia Piotrowska jest absolwentką Akademii Muzycznej w Gdańsku wydziału wokalno-aktorskiego, o specjalności musicalowej. W 2012 roku zagrała główną rolę żeńską Ruth Scherwood w musicalu Wonderful Town L. Bernsteina. Odtwórczyni ról: Balladyny w spektaklu muzycznym Balladyna ’68 (Teatr na Plaży w Sopocie), Marii w spektaklu ABBA Club (Teatr Palladium w Warszawie), Sereny i Enid w musicalu Legalna Blondynka (Teatr Variete w Krakowie), Idy w spektaklu Rapsodia z Demonem (Teatr Rampa w Warszawie), Marii Magdaleny w musicalu Jesus Christ Superstar (Teatr Rampa w Warszawie).

Karolina Warchoł jest laureatką m. in. Grand Prix w Ogólnopolskim Festiwalu Młodych Wokalistów i Zespołów Wokalnych Debiuty w Lublinie, Grand Prix w Ogólnopolskim Festiwalu Piosenki Dzieci i Młodzieży Nad wierną rzeką w Małogoszczu, Grand Prix w Ogólnopolskim Festiwalu Piosenki Dzieci i Młodzieży im. Henryka Pelli w Śmiglu, i I miejsca w Ogólnopolskim Festiwalu „Wygraj Sukces”. Przez dwa lata związana była ze Śródmiejskim Teatrem Muzycznym oraz Projektem Proscenium, gdzie wystąpiła w spektaklach Jesus Christ Superstar, Kochankowie z ulicy Kamiennej. Osiecka oraz Musical Live Show. Od 2014 roku jest członkiem zespołu Studia Accantus, z którym wystąpiła w trzech projektach symfonicznych - ABBA, Musicale i Kolędy.

Kuba Jurzyk to absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej I st. w Grodzisku Mazowieckim w klasie saksofonu. Następnie ukończył wydział Wokalno-Estradowy ZPSM im. F. Chopina w Warszawie. Wraz z przyjaciółmi współtworzy Studio Accantus, z którym koncertuje w repertuarze musicalowym. W roku 2014 był finalistą IV edycji programu X-FACTOR w drużynie Czesława Mozila. Od 2015 r. współpracuje z Disney Polska, gdzie użycza swojego głosu w filmach, m.in. na płycie z muzyką do serialu Król Lew - Lwia Straż. Od 2015 roku współpracuje z Polską Orkiestrą Muzyki Filmowej.

Wiktor Korszla - absolwent Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Współpracował jako solista z niemiecką firmą AIDA, gdzie występował w całej Europie w czternastu anglo i niemieckojęzycznych musicalach i spektaklach wokalno-tanecznych, m.in.: Michael Jackson Show Dangerous Love, musical Es war einmal. Do ról przygotowywał się pod okiem pedagogów z Hamburg School of Entertainment. Miał również możliwość pracy nad repertuarem musicalowym w takich teatrach jak Studio Buffo, Chorzowskim Teatrze Rozrywki czy Gliwickim Teatrze Muzycznym gdzie grał tytułową role w musicalu Tarzan. Ze Studiem Accantus współpracuje już od ponad 3 lat.


2017-03-07 15:35, FWM

Więcej informacji znajdziesz na Olsztyn24