Olsztyn24 - Gazeta On-Line

YouTube

szukaj

Banner A
Newsroom24 Głos Ludu, informacje czytelników
Aleksandra Urniaż | 2012-03-27 10:07 | Rozmiar tekstu: A A A

Gimnazjum nr 5 w Londynie

Olsztyn24
Gimnazjaliści z „Piątki” w Londynie (fot. uczestnicy wycieczki)
| Więcej zdjęć »

Jak co roku, Gimnazjum nr 5 w Olsztynie zorganizowało wyjazd do Londynu. W składzie 16 uczniów i 2 nauczycieli wyruszyliśmy 10 marca w niezapomnianą podróż.

Po powrocie słyszeliśmy powtarzające się pytanie: „Jak było?”. Odpowiedź na nie była oczywista i prosta - „SUPER”. Pani Marzena Chmielińska - organizatorka wycieczki nieźle nas zaskoczyła. Pierwszego dnia, kiedy przyjechaliśmy, od razu ruszyliśmy zwiedzać!

- O tak, dużo zwiedzaliśmy i chodziliśmy, ale z pewnością było warto - relacjonują uczestnicy wycieczki.

Zaczęliśmy od Hyde Parku - jednego z kilku królewskich parków w Londynie. Zachwyciła nas tam zielona równo ścięta trawa. Następnie obejrzeliśmy Harrodsa - najbardziej luksusowy dom towarowy.
R E K L A M A
- Niezapomniana była mina dziewczyn, jak dowiedziały się, jakie są tam ceny - z uśmiechem dodaje Bartek.

Robiliśmy więc zakupy w naszym ulubionym sklepie Primarku.

Londyn jest niezwykłym miejscem o bardzo bogatej historii. Aby przybliżyć jej znajomość, codziennie zwiedzaliśmy muzea, tj. National Gallery, Victoria & Albert Museum, British Museum, The Science Museum, Museum of London, Natural History Museum, Madame Tussauds.

- Najbardziej podobało mi się w Natural History Museum, gdzie kręcono film pt. „Noc w muzeum”. Zobaczyłam tam największą na świecie kolekcję eksponatów z dziedziny geologii, botaniki i zoologii - mówi Ola.

- Mnie też podobało się w tym muzeum. Moją uwagę zwrócił dinozaur-robot. Był jak żywy, ryczał i poruszał się! - dodaje Karolina.

Nie tylko to muzeum nas zaciekawiło. Każdy znalazł coś dla siebie.

- Pamiętam jak u „Madame Tussauds” Asia, Kamila i Agata były podekscytowane precyzyjnie wykonanymi figurami z wosku, przedstawiającymi sławne osoby - opowiada Weronika.

Drogi strachu, przejazdu kolejką i kina 4D na pewno również nie zapomnimy.

To nie jest koniec atrakcji. W czwartek poszliśmy na London Eye.

- Ach... te widoki. W ok. 30 minut obejrzeliśmy panoramę miasta. Wzbiliśmy się na 40 metrów wysokości, a ja już czułam się jak w niebie - wspomina Kamila.

Poruszaliśmy się różnymi środkami transportu, autobusami, pociągami, ale przede wszystkim metrem. Dlatego do tej pory powtarzamy „mind the gap between the train and the platform”. :) - Czy warto jest pojechać na taką wycieczkę? Bez zastanowienia odpowiedziałabym - Tak. Nie tylko jest to ciekawe doświadczenie, mnóstwo nowej wiedzy, ale również przygoda na całe życie.

Z D J Ę C I A
Najczęściej czytane
Najnowsze galerie
Banner F
Copyright by Agencja Reklamowo Informacyjna Olsztyn 24. Wszelkie prawa zastrzeżone.