Olsztyn24 - Gazeta On-Line

Anna Puszcz | 2021-06-16 18:20 | Rozmiar tekstu: A A A

Sobota w Oranżerii

Olsztyn24
Sobota w Oranżerii | Więcej zdjęć »

Po długim czasie znów mogliśmy się spotkać, porozmawiać, pobawić, pośmiać. Zaprosiliśmy wszystkich chętnych do Oranżerii Kultury w Lidzbarku Warmińskim na spotkanie pod hasłem „Spotkajmy się w Oranżerii”.

Odwiedziło nas ponad stu gości - lidzbarczan i turystów. Gościom przygotowaliśmy leżaki, pufy, kąciki czytelnicze, gry i zabawy. W niektórych kącikach groziło „połamanie języka”, gdyż trzeba było odczytać wylosowane, skomplikowane wyrażenia. Miłośnicy przyrody mieli do dyspozycji stos książek o tematyce ekologicznej. Jedną z ekspozycji poświęciliśmy 100-leciu Wydawnictwa Nasza Księgarnia. Zaprezentowaliśmy też nowo zakupione książki dla dzieci i dorosłych, które będą nam towarzyszyć podczas tegorocznego Festiwali Książki i Ilustracji dla Dużych i Małych „Między Bajki Włożyć” Panie wzięły udział w sesji fotograficznej „Bez filtra” - co oznaczało - bez makijażu. Efekty sesji (czyli nasze naturalne piękno) będą po wakacjach prezentowane na wystawie.

W samo południe poszliśmy na wycieczkę śladami biskupa Krasickiego. Gdzie Krasicki stąpał i błąkał (się) po Lidzbarku? Teraz już wiemy - podążając jego śladami - odwiedziliśmy rezydencję biskupów warmińskich - zamek i przedzamcze - obecną siedzibę Hotelu Krasicki. Podziemnym korytarzem dostaliśmy się do baszty, do sali nazwanej nazwiskiem biskupa. W Letnim Refektarzu, na zamku podziwialiśmy protoplastów rodu biskupa. Tu wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcia w specjalnie przygotowanej ramie - można się było poczuć jak potomkowie szlacheckiego rodu. A w dawnych ogrodach i Oranżerii rozwiązywaliśmy zagadki i choć łatwe nie były - wszyscy świetnie sobie poradzili.

Dziękujemy wszystkim gościom za sobotnie spotkanie, a Zamkowi/Muzeum Warmińskiemu w Lidzbarku Warmińskim i Hotelowi Krasicki za współpracę.
Z D J Ę C I A
Najczęściej czytane
Najnowsze galerie
Banner F
Copyright by Agencja Reklamowo Informacyjna Olsztyn 24. Wszelkie prawa zastrzeżone.