Olsztyn24 - Gazeta On-Line

YouTube

szukaj

Banner A
Newsroom24 Głos Ludu, informacje czytelników
Agata Jóźwiak | 2014-05-17 00:58 | Rozmiar tekstu: A A A

Gimnazjum nr 14 w Londynie

Olsztyn24
Uczniowie Gimnazjum nr 14 na wycieczce w Londynie ( fot. G14 - wszystkie) | Więcej zdjęć »

Od 7 do 14 maja uczniowie Gimnazjum nr 14 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Olsztynie przebywali na wycieczce w Londynie. Było to jedno z najpiękniejszych doświadczeń w ich życiu.

Uczniowie mogli zanurzyć się w kulturę, tradycje i historię Wielkiej Brytanii. Pobyt u rodzin angielskich umożliwił im doskonalenie znajomości języka angielskiego. Mogli rozwijać swoje umiejętności językowe przez rozmowy z członkami rodzin, oglądanie telewizji lokalnej, czytanie prasy. Podczas pobytu uczniowie poznali kultowe miejsca, z których słynie Londyn i jego okolice.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Greenwich, gdzie wszyscy postawili stopy na dwóch półkulach. W Muzeum Historii Naturalnej mogliśmy podziwiać brytyjskie zbiory fauny i flory. Następnie udaliśmy się w rejs Tamizą do London Eye. Wybraliśmy się również na zakupy do luksusowego Harrods’a.

W następnych dniach zwiedziliśmy tajemnicze Stonehenge oraz zamek Henryka VIII - Hampton Court z jego pięknymi ogrodami i niepokojącym labiryntem. Mieliśmy możliwość zwiedzania rezydencji Królowej Elżbiety II - Windsor oraz zrobienia zdjęć ze znanymi osobistościami w Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud’s.
R E K L A M A
Udaliśmy się też na spacer po Londynie, przechodząc obok siedziby premiera Wielkiej Brytanii przy Downing Street 10, Gwardii Królewskiej i przepięknego Łuku Admiralicji. St. James’s Park doprowadził nas do Pałacu Buckingham. Następnie udaliśmy się w okolice Parlamentu Brytyjskiego ze słynnym Big Benem.

Razem z przewodnikiem poznaliśmy historię Opactwa Westminsterskiego - miejsca pochówku monarchów brytyjskich oraz Katedry Świętego Pawła ze słynną Galerią Szeptów. W dniu wyjazdu mogliśmy zobaczyć zbiór regaliów w Tower of London oraz obserwować przygotowania do sztuki w The Globe - teatrze szekspirowskim.

Uczniowie wrócili z wycieczki zachwyceni. Ogromne wrażenie wywarł na nich majestat miasta, jego różnorodność, wielonarodowość i przepięknie zachowana historia. Większość marzy o ponownej podróży do Londynu, a niektórzy marzą także, by tam studiować.

Z D J Ę C I A
Najczęściej czytane
Najnowsze galerie
Banner F
Copyright by Agencja Reklamowo Informacyjna Olsztyn 24. Wszelkie prawa zastrzeżone.