Olsztyn24 - Gazeta On-Line

YouTube

szukaj

Banner A
Newsroom24 Głos Ludu, informacje czytelników
ZSE | 2019-05-17 17:51 | Rozmiar tekstu: A A A

Olsztyński „Ekonomik” otworzył drzwi dla absolwentów klas ósmych i gimnazjalistów

Olsztyn24
Dzień otwarty w olsztyńskim „Ekonomiku” (fot. ZSE) | Więcej zdjęć »

Wczoraj (16.05) maja w drzwiach Zespołu Szkół Ekonomicznych witał wszystkich gości sam Mikołaj Kopernik, który jest patronem naszej szkoły. Częstowaliśmy przybyłych na dzień otwarty w Zespole Szkół Ekonomicznych piernikami i rogalikami.

Każda grupa była oprowadzana po szkole przez przewodnika, który przekazywał wiele cennych informacji z życia szkoły. W świetlicy bursy można było zobaczyć prezentację, która opowiada o szkole.

Na stanowisku hotelarzy dowiedzieliśmy się, że odbyli wiele zajęć w hotelach olsztyńskich, gdzie mieli możliwość zapoznania się z pracą i sposobem prowadzenia tego typu miejsc pracy. Mieli również wiele zajęć z gastronomii, gdzie tworzyli pięknie wyglądające smakowitości. Stoisko turystyczne to opowieści o zajęciach w terenie, na których poznajemy tajniki przewodnictwa.

Na jednym ze stanowisk można było napić się kawy w różnych smakach przygotowanej przez uczennice klas hotelarskich, które były przygotowywane na bieżąco na oczach oczekujących. Były stanowiska rachunkowości i ekonomistów, sportowe, języków obcych, matematyczne, informatyczne, turystyczne i wiele innych. Pokazaliśmy też bursę z 250 miejscami noclegowymi i stołówką oraz hotelik szkolny.
R E K L A M A
Przedstawiliśmy kierunki kształcenia, które w przyszłym roku szkolnym będę mogli wybrać uczniowie klas pierwszych. Będą to:
» po szkole podstawowej: technik informatyk, technik hotelarstwa, technik organizacji turystyki, technik rachunkowości i technik programista,
» po gimnazjum: technik informatyk, technik hotelarstwa i technik ekonomista.

Zachęcaliśmy do wyboru technikum, ponieważ ukończenie tej szkoły daje wiele możliwości na rynku pracy, poprzez możliwość uzyskania wielu dokumentów:
- dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe
- świadectwa maturalnego
- Europass - dodatku do dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe, który daje możliwość podjęcia pracy lub kontynuowania nauki w Europie. Zwiększa również szanse na rynku pracy.

Starsi uczniowie opowiadali o swoich przeżyciach z obowiązkowych praktyk zawodowych odbywanych w biurach rachunkowych, biurach podróży, firmach komputerowych, urzędach, na promach i w hotelach. Ciekawostką jest to, że miejsca praktyk niekoniecznie muszą znajdować się w Olsztynie i jego okolicach. Młodzież była w Warszawie, w górach i nad morzem, odbywała praktyki na promie. Ubiegamy się również o praktyki zagraniczne.

W szkole uczą zaangażowani nauczyciele z dużym doświadczeniem i kwalifikacjami, którzy dużo czasu poświęcają uczniom, co było widać na przykładzie przygotowania i przeprowadzenia dnia otwartego.

Szkoła ma wiele atutów - jest położona wśród zieleni i dobrze skomunikowana (przystanek autobusowy, ścieżka rowerowa). Jest dobrze wyposażona. Pokazaliśmy pracownie informatyczne, sale wyposażone w sprzęt multimedialny, pracownię hotelarską i gastronomiczną, bogaty księgozbiór biblioteki i czytelnię ze stanowiskami komputerowymi, dużą salę sportową i mniejszą, gdzie zajęcia ma klub szkolny Elitarni Ekonomik.

Na stanowisku sportowym opowiadaliśmy o bardzo dobrych wynikach w wielu dyscyplinach oraz konkurencjach na terenie miasta i na wyższych szczeblach. Braliśmy udział w Europejskim Tygodniu Sortu, startujemy w piłce nożnej dziewcząt i chłopców, przełajach, tenisie stołowym, lekkiej atletyce, piłce siatkowej, unihokeju, koszykówce. Uczniowie na długich przerwach organizują rozgrywki międzyklasowe w różnych dyscyplinach sportowych. W szkole działa klub Elitarni Ekonomik. Tu można zapoznać się z elementami zapasów i samoobrony.

Jeśli kształcimy turystów, to nie może się obejść bez wielu ciekawych wycieczek, o których opowiadaliśmy na stoisku tych przyszłych techników.

Dziękujemy wszystkim, którzy tak licznie nas w tym dniu odwiedzili. Byli to zarówno uczniowie, jak też ich rodzice. Ponieważ widzieliśmy duże zainteresowanie podczas odwiedzania poszczególnych stanowisk, myślimy że możemy powiedzieć większości z Gości: do zobaczenia we wrześniu.

Z D J Ę C I A
Najczęściej czytane
Najnowsze galerie
Banner F
Copyright by Agencja Reklamowo Informacyjna Olsztyn 24. Wszelkie prawa zastrzeżone.